ارتقای دانش حرفه ای معلمان و کیفی سازی آموزش؛
چهارمین همایش ملی «دانش آموزش محتوا (PCK) در امور تربیتی» به میزبانی دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد
چهارمین همایش ملی «دانش آموزش محتوا (PCK) در امور تربیتی»، با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجومعلمان از سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان برگزار شد و به بررسی نقش دانش تخصصی ـ تربیتی در توانمندسازی معلمان آینده پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، چهارمین همایش ملی «دانش آموزش محتوا (PCK) در امور تربیتی» روز سهشنبه ۲۵ آذر با میزبانی این دانشگاه برگزار شد. این رویداد علمی با حضور اساتید دانشگاه، پژوهشگران، دانشجومعلمان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت همراه بود.
در آیین افتتاحیه، سیدشهاب ارکیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، با خوشامدگویی به حاضران بر اهمیت پیوند میان دانش تخصصی، مهارتهای تربیتی و رویکردهای نوین آموزشی در فرآیند تربیت معلم تأکید کرد و جایگاه راهبردی «دانش آموزش محتوا» را در ارتقای کیفیت فعالیتهای تربیتی تبیین نمود.
در ادامه، گزارش دبیر کمیته علمی همایش ارائه شد که طی آن اهداف، محورهای علمی، فرایند داوری مقالات و میزان مشارکت گسترده پژوهشگران از دانشگاهها و مراکز علمی سراسر کشور تشریح گردید.
سخنران کلیدی این همایش، افضلالسادات حسینی، استاد تمام دانشگاه تهران، در سخنرانی علمی خود به تشریح ابعاد نظری و کاربردی دانشآموزش محتوا در حوزه امور تربیتی پرداخت و بر نقش مؤثر آن در توانمندسازی معلمان و افزایش کیفیت برنامههای پرورشی تأکید کرد.
پس از سخنرانی اصلی، پنلهای تخصصی ارائه مقالات آغاز شد و پژوهشگران منتخب، یافتههای علمی و نتایج مطالعات خود را در حوزههای مختلف امور تربیتی ارائه داده و به گفتوگو با شرکتکنندگان پرداختند.
در بخش دیگری از برنامه، حاتمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان کردستان، با اشاره به رسالت خطیر دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان تراز انقلاب اسلامی، بر لزوم توجه همزمان به ابعاد علمی، اخلاقی و تربیتی در فرآیند آموزش معلمان آینده تأکید کرد و نقش محوری امور تربیتی را در شکلگیری هویت حرفهای آنان برجسته دانست.
در آیین اختتامیه، گزارش دبیر کمیته اجرایی همایش ارائه و از پژوهشگران برتر، برگزیدگان حوزه پژوهش و ارائهدهندگان مقالات منتخب با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد. این همایش گامی اساسی در جهت تبادل تجارب و یافتههای علمی مرتبط با دانشآموزش محتوا و ارتقای کیفیت نظام تربیت معلم در کشور ارزیابی میشود.