مدیریت امور پردیس های استان کردستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه دوره بالندگی در نوشهر:

ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه کشور دانشگاه فرهنگیان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارمین همایش بالندگی حرفه ای کارشناسان نظارت ارزیابی و مدیران گروههای آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور در مجتمع تفریحی شهید رسولی نوشهر گفت: مشکل بنیادی کشور ما اقتصادی، سیاسی و مسائل اجتماعی نبوده،  بلکه مسائل فرهنگی است.

رضا صالحی امیری افزود: حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی  متاثر از  چالش ها و مسائل عرصه فرهنگی است.

وی دکتر مهرمحمدی را از سرمایه های بزرگ کشور دانست که با تصدی مدیریت دانشگاه فرهنگیان توسط وی سرمایه خوبی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان باید قدراین سرمایه ی ارزشمند را بداند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که نظام آموزشی در تحول سیاسی چه نقشی می تواند ایفاء کند؟ اظهار داشت:  دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش چهار کارکرد مهم دارد که نخستین آن انسجام بخشی است.

وی با بیان اینکه زیر ساخت توسعه باید از فرهنگ آغاز شود، اضافه کرد:  ایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه  کشور  آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

دکتر صالحی امیری با  اشاره به وجود قوم ها و نحله های فکری متعدد در ایران گفت: ساختار سیاسی  در ایران ارگانیک بوده و برمبنای باورها است.

وی با بیان اینکه ساختار برای بقاء و استمرا حیات خود نیاز به انسجام دارد تصریح کرد: امام خمینی (ره) در اندیشه های خود به دنبال انسجام بود و اندیشه های ان بزرگوار پاسخگوی تمام نیازهای جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر انسجام به عنوان نخستین کارکرد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان رسالت هدایت حرکت به سمت قله های تعالی و توسعه با حفظ تنوع جامعه و فرهنگ های قومی محلی را دارند.

 وی الگوی کاربردی برای ایجاد انسجام در کشور را الگوی کثرت و جامعه متنوع در ایرانی واحد برشمرد.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه در سالهای اخیر اقدامات خوبی در زمینه ایجاد وحدت و انسجام در کشور انجام شده است، اضافه کرد: ادامه حیات سیاسی کشور به بقای انسجام آن بستگی دارد.

وی گفت؛ دومین شاخصه مهمی که باید آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار خود داشته باشند، هویت بخشی به عنوان نگهدارنده بقای جامعه بوده؛ جامعه بدون هویت دچار سرگشتگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ایران، اسلام، پرچم و زبان فارسی، امام و مقام معظم رهبری و انقلاب هویت ما هستند، خاطر نشان کرد: کارکرد و رسالت دیگر  نهاد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان سازگاری است.

وی با بیان اینکه نباید درباره نهاد دانشگاه فرهنگیان سلایق شخصی اعمال شود، ادامه داد: هر جامعه اخلاقی، دارای ویژگی سازگاری بوده و  رسالت اصلی ایجاد سازگاری بر عهده ی دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش است. آنهایی که برای دانشگاه فرهنگیان جایگاه شایسته ای را که باید قائل نیستند در واقع به این دانشگاه جفا کردند.

دکترصالحی امیری کارکرد چهارم دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش را شخصیت آفرینی دانست و گفت: شخصیت مقوله بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه فرد و جامعه متشخص محصول درخت آموزش و پرورش است افزود:  جهت گیری جامعه متشخص به سمت تعالی و پیشرفت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ارزیابی  و سنجش تحقق و عدم تحقق کارکردهای دانشگاه افزود: برای رسیدن به کارکردهای این دو نهاد باید تمامی منابع ممکن را به این سمت سوق دهیم.