مدیریت امور پردیس های استان کردستان

از سوی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش،

شیوه نامه اجرای « بیستمین برنامه معلم پژوهنده» در سال تحصیلی 96-95 به استان ها ابلاغ شد.

به گزارش مرکزاطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، « برنامه معلم پژوهنده» از جمله دستاوردهای مهمی است که از سوی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، شورای تحقیقات استان ها، مدیران و معلمان مورد توجه و حمایت قرار گرفته است. روند صعودی مشارکت معلمان در این برنامه و شرکت گسترده آن ها در دوره های اقدام پژوهی و به تبع آن افزایش کیفیت طرح ها و اقبال روزافزون به اهمیت تفکر و عمل مبتنی بر پژوهش، گواه این مدعاست.

اجرای برنامه «معلم پژوهنده» به معلمان وکارشناسان ودست اندرکاران آموزش وپرورش کمک می کند تا با بهره گیری از شیوه های پژوهشی، نسبت به شناخت مسائل و ابداع روش های نوین و موثر در جهت آموزش و یادگیری در کلاس درس ومرکز تصمیم گیری وتصمیم سازی وبرنامه ریزی آموزشی وپرورشی، دقت و حساسیت بیشتری از خود نشان داده، شرایط موجود را بهتر تحلیل نمایند .

بر این اساس؛ «شیوه نامه اجرای بیستمین برنامه معلم پژوهنده» به منظور اجرای دقیق و هماهنگ و مشارکت فعال معاونت ها و سازمان های حوزه ستادی، ادارات کل آموزش و پرورش استان ها، ادارات آموزش و پرورش مناطق، شهرستان ها و گروه های آموزشی سراسر کشور ابلاغ می شود.

متن  شیوه نامه« معلم پژوهنده» را از فایل ضمیمه دریافت نمایید.