مدیریت امور پردیس های استان کردستان

معاون پژوهش وبرنامه ریزی آموزش و پرورش کردستان:
دانشجویان گفتمان رایج در آموزش و پرورش را نقد کنند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کردستان خواستار ورود دانشجو معلمان در حوزه نقادی و بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، طالب محمدی ظهر امروز در سومین گردهمایی دبیران انجمن ها و نشریات دانشجویی دختران دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور در سنندج اظهار کرد: آموزش و پرورش حوزه ای حرفه ای و تخصصی است و اگر معلم حرفه ای نباشد کارش تخصصی نخواهد بود.

 

 وی افزود: کیفیت آموزشی یک مفهوم کلی نیست و کم کاری ها را نباید پشت آن قایم کرد چرا که کیفیت یک مفهوم علمی است.

 

محمدی خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ تجربی هم نگاه کنیم که هر کشوری پیشرفته است از آموزش و پرورش کارآمد و پیشرفته ای برخوردار است.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: آموزش و پرورش بسترساز اصلی تولید علم و نیروی انسانی نخبه و کارآمد در کشور است و برای تحقق این مهم باید به مبحث کیفیت آموزشی توجه ویژه نماییم.

 

محمدی افزود: تا زمانی که ورودی معلم به عنوان شاخصه اصلی نظام آموزش و پرورش از نیروهای نخبه و متخصص نباشد نمی توانیم تحول آموزش و پرورش را انتظار داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید تحول متناسب با روز انجام دهیم  چرا که آموزش و پرورش در دنیا رشد کرده است و باید این مهم را بپذیریم.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: رمز ماندگاری آموزش و پرورش در عصر توسعه توجه به یک مقوله و آن هم کیفیت آموزشی است.

 

محمدی افزود: کیفیت یک شاخص تجملی نیست و پاشنه آشیل آموزش و پرورش هم این امر است.

 

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان افزود: انجمن های علمی باید مطالبات اجتماعی و دینی را مدنظر داشته باشند و حس پویایی و آگاهی مداران را در بین دانشجویان حفظ نمایند و در این مسیر نیز باید ساختار و محتوای آموزش و پرورش و رویکردهای آموزشی را نقد کنند و در این مسیر پویا باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم که خلاقیت ها و ایده ها بروز پیدا کند و خوراک انجمن های علمی را بر روی مسائل کلیشه ای محدود نکنید و پویایی این انجمن ها مدنظر باشد  چرا که وجود انجمن های علمی و محافل دانشجویی و بسترسازی اجتماعی اجتناب ناپذیر است و در این محافل استعدادها

کشف می شود.