مدیریت امور پردیس های استان کردستان

فراخوان دومین همایش ملی تربیت معلم

دومین همایش ملی تربیت معلم که در اردیبهشت سال 1395 و در پردیس شهید باهنر اصفهان، به مناسبت هفته معلم برگزار خواهد شد

ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام خبر فراخوان دومین همایش ملی تربیت معلم که در اردیبهشت سال 1395 و در پردیس شهید باهنر اصفهان، به مناسبت هفته معلم برگزار خواهد شد، از همه صاحب نظران، اعضای هیأت علمی، مدرسان، دانشجویان و سایر علاقه مندان برای تهیه مقاله دعوت کرد. شایان ذکر است سامانه الکترونیکی دومین همایش ملی تربیت معلم به نشانی http://hmt.cfu.ac.ir/ پذیرای دریافت مقالات می باشد. اهداف همایش (1 ایجاد فرصت برای تضارب آراء، بسط دانش بومی و به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های صاحب نظران تربیت معلم در سطح ملی (2ایجاد فرصت برای بازخوانی انتقادی سنت های تربیت معلم در ایران و جهان (3 ایجاد بستر برای سیاست گذاری و برنامه ریزی در تربیت معلم و دست یابی به کیفیت برتر (4کمک به رسمیت یافتن تربیت معلم به عنوان یک عرصه تخصصی در جامعه ی علمی ایران. محورهای اصلی همایش الف) اسناد فرادستی و مبانی در تربیت معلم - سند تحول بنیادین و تربیت معلم - نقشه جامع علمی کشور و تربیت معلم - سند دانشگاه اسلامی و تربیت معلم - اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم - سند برنامه درسی ملی و تربیت معلم - تاریخ تحول تربیت معلم( در ایران و جهان) - فلسفه تربیت معلم - رسالت دانشگاه فرهنگیان و آینده تربیت معلم ب) آموزش و برنامه های درسی تربیت معلم - برنامه های درسی در تربیت معلم - نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم - جایگاه و نقش برنامه های درسی غیررسمی ( انتخابی/ اختیاری) در دستیابی به شایستگیهای معلمی - جایگاه و نقش برنامه های درسی غیرمتشکل در دستیابی به شایستگی های معلمی - تربیت معلم در حوزه های خاص( تربیت معلم چند پایه- تربیت معلم چند موضوعی- تربیت معلم روستایی و عشایری، آموزش و پرورش استثنایی ) - الزامات آموزش فعال و پژوهش محور در تربیت معلم - قابلیت های بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان ج) تحول و نوآوری در تربیت معلم - دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک سازمان یادگیرنده - مدیریت تحول و نوآوری در تربیت معلم - مدیریت دانش در تربیت معلم - مفهوم سازی و ایده پردازی در مدیریت، ساختار و تشکیلات تربیت معلم - نقد و ارزیابی الگوهای پذیرش دانشجو در تربیت معلم - الگوهای نوین توسعه حرفه ای معلمان( روایت پژوهی- درس پژوهی- اقدام پژوهی)