سنجش توانمندی های داوطلبان برای ورود به حرفه معلمی؛
آغاز فرایند ارزیابی شایستگی های معلمی داوطلبان استعدادهای برتر ملی در دانشگاه فرهنگیان
دوشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۴، فرایند ارزیابی شایستگی های معلمی (اختصاصی) داوطلبان استعدادهای برتر ملی با هدف شناسایی و سنجش آمادگی حرفه ای متقاضیان ورود به مسیر تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان استان کردستان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، صبح روز دوشنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۴، فرایند ارزیابی شایستگیهای معلمی (اختصاصی) ویژه داوطلبان استعدادهای برتر ملی در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان آغاز شد.
این ارزیابی با محوریت شاخصهای علمی، آموزشی و مهارتی مرتبط با حرفه معلمی اجرا میشود و هدف آن سنجش سطح توانمندی، آمادگی و شایستگیهای لازم برای ورود داوطلبان به مسیر تربیت معلم است. نتایج این ارزیابی، نقش تعیینکنندهای در تشخیص میزان آمادگی داوطلبان برای ورود به عرصه آموزش و پرورش و ادامه مسیر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خواهد داشت.
گفتنی است، دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع اصلی تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان در کشور، با اجرای چنین فرایندهایی تلاش میکند بهترین و شایستهترین افراد را برای ایفای نقش خطیر معلمی انتخاب و آمادهسازی کند.