قدردانی از تلاش های عوامل اجرایی در فرایند جذب معلمان آینده؛
جلسه تقدیر از ارزیابان و عوامل اجرایی ارزیابی تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد
در نشستی با حضور مسئولان دانشگاه فرهنگیان کردستان و اداره کل آموزش و پرورش استان، از تلاش ارزیابان و عوامل اجرایی ارزیابی تکمیلی داوطلبان ورود به حرفه معلمی تقدیر شد. در این جلسه، بر دقت علمی در فرایند ارزیابی، رسیدگی منصفانه به اعتراضات و نقش محوری دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم تأکید گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، روز یکشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۴ جلسه تقدیر از ارزیابان و عوامل اجرایی ارزیابی تکمیلی داوطلبان ورود به حرفه معلمی در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. این نشست با حضور سید شهاب ارکیان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کردستان، و سید فواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، همراه بود.
در این مراسم، ارکیان با قدردانی از تلاشهای گسترده عوامل اجرایی و ارزیابان اظهار داشت: «کار بزرگی در سطح استان انجام شد و هماهنگی میان دانشگاه و آموزش و پرورش نشاندهنده درک عمیق از اهمیت این فرایند است.» وی با اشاره به ثبت اعتراضات برخی داوطلبان افزود: «رسیدگی به اعتراضات از امروز آغاز میشود و طی یک هفته جمعبندی خواهد شد. مبنای رسیدگی، صرفاً بازبینی مستندات ارزیابیهای انجام شده است.»
او در ادامه به سهم عوامل مختلف در پذیرش داوطلبان اشاره کرد و گفت: «۵۰ درصد نمره پذیرش مربوط به سوابق تحصیلی، ۱۰ درصد کنکور اختصاصی فرهنگیان، ۱۵ درصد آزمون سراسری و ۲۵ درصد نیز به مجموع مراحل ارزیابی تکمیلی تعلق دارد. در بسیاری موارد، علت اصلی عدم پذیرش بهطور نادرست به ارزیابی تکمیلی نسبت داده میشود، در حالیکه سایر عوامل همچون سوابق تحصیلی نقش بیشتری در نتیجه نهایی دارند.»
سپس حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، در سخنانی دانشگاه فرهنگیان را «قلب تعلیم و تربیت» دانست و گفت: «رقابت برای ورود به این دانشگاه هر سال افزایش مییابد و حتی رتبههای برتر کنکور نیز متقاضی ورود هستند؛ موضوعی که حساسیت و دقت در فرایند ارزیابی را دوچندان میکند.»
وی با تأکید بر مبانی علمی شیوه ارزیابی اظهار داشت: «روشهای مورد استفاده در کانونهای ارزیابی بر پایه الگوهای علمی و جهانی است و به صورت مستمر در حال بهبود و رفع نواقص آن هستیم.» حسینی در پایان ضمن قدردانی از برنامهریزی و تلاش دانشگاه فرهنگیان گفت: «همکاری بخشهای مختلف از جمله هسته گزینش و کلینیک فرهنگیان موجب شد ارزیابیها در شرایطی مطلوب و با دقت بالا انجام شود.»