مدیریت امور پردیس های استان کردستان

در اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان رگزار شد؛

نشست تخصصی کارگروه راهبری کارورزی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان؛ نشست تخصصی کارگروه راهبری کارورزی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان با حضور دکتر سیدشهاب ارکیان ریاست دانشگاه فرهنگیان استان کردستان، هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، معاونین اداره کل آموزش و پرورش و سایر اعضا، سه شنبه 31 مرداد 1402 در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
دکتر سید شهاب ارکیان ریاست دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در این نشست ضمن تقدیر از همکاری‌های آموزش و پرورش در پیشبرد دقیق و درست دوره‌های کارورزی و تحقق اهداف آن عنوان کرد: با توجه به اینکه خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان روانه آموزش و پرورش می‌شوند و هر چه این خروجی کیفیت بالاتری داشته باشد قطعا این کیفیت تاثیر بیشتری در تمامی ابعاد آموزش و پرورش خواهد داشت.
ریاست دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در ادامه سخنانش عنوان کرد: یکی از مواردی که می تواند در ارتقای کیفیت خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان تاثیر داشته باشد برگزاری با کیفیت دوره های کارورزی هست؛ چون هر چه این دوره‌ها بهتر برگزار گردد و دانشجو با محیط واقعی کلاس و مدرسه بهتر آشنا شود، ثمره آن در جهت مثبت در ادامه دوران اشتغال خودنمایی خواهد کرد.
وی افزود: برگزاری با کیفیت دوره‌های کارورزی نیازمند مقدماتی هست که باید پیش از شروع آن مهیا گردد و این مهیا شدن نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی شده است که با تعامل دو سویه دانشگاه و آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در این نشست اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم بر اساس دستورالعمل‌های ارسالی حتما در سطح قابل قبولی شاخص مرتبط با برگزاری این دوره‌ها را اجرایی سازیم.
وی در ادامه سخنانش خاطر نشان کرد: دستورالعمل ارسالی وزارت بر اساس وضعیت استان بومی سازی شود و اینکه باید میزان تعاملات آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بیش از پیش شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: حتما باید در اجرای این دوره‌ها نظارت بالینی،  میدانی و مستمر و همه جانبه وجود داشته باشد تا در حین اجرای فرایند تطابق اجرا با شاخص ها سنجیده شود.

گفتنی است سایر اعضا نیز در راستای برگزاری با کیفیت این دوره ها مواردی را از قبیل مشخص نمودن مدارس مجری پیش از شروع سال تحصیلی، تهیه لیست مدیران و عوامل اجرایی مدارس مجری، برگزاری یک دوره آموزشی کوتاه مدت برای این مدیران و عوامل اجرایی، تعیین مدرسان باتجربه و توانمند برای اجرای این دوره ها، برگزاری دوره بالندگی ویژه مدرسان دوره و همچنین تشکیل کارگروه‌های تخصصی در نواحی مورد نظر از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.