از سوی امور فرهنگی و اجتماعی پردیس بنت الهدی صدر برگزار شد؛
برگزاری کارگاه سواد رسانه و آسیب های فرهنگی و تربیتی فضای مجازی
آخرین کارگاه فرهنگی، تربیتی و اعتقادی پردیس بنت الهدی صدر سنندج در تاریخ یازدهم مرداد ماه تحت عنوان سواد رسانه و آسیب های فرهنگی و تربیتی فضای مجازی با مدرسی جناب آقای دکتر سیف الله رحمانی، دکتری روانشناسی تربیتی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کردستان، و با حضور مسئول امور فرهنگی پردیس بنت الهدی صدر و دانشجو معلمان ورودی 98 رشته آموزش ابتدایی در سالن اجتماعات پردیس بنت الهدی صدر سنندج برگزار شد.
در ابتدای کارگاه دکتر رحمانی درباره مباحث سواد، آگاهی، آموزش، تربیت، دانش و رسانه با دانشجویان به بحث و گفتگو پرداختند و هر کدام از دانشجویان با بیان نظرات خود تعاریفی از این مفاهیم ارائه دادند و سپس استاد با جمع بندی این تعاریف آن ها را تجزیه و تحلیل نمود. بیشترین تاکید ایشان بر روی مبحث رسانه، سواد رسانه، ویژگیهای آن، مزایا و معایب و گسترده بودن و ماهیت آن بود. ایشان عنوان کردند که با هر مسئله ای و با هر پدیده ای باید با دیدی تحلیلی و نقادانه نگریست و نباید صرفا مخاطبی منفعل باشیم که رسانه هرآنچه که می خواهد را به خورد ما دهد و با تحریک احساسات ما کنترل ما را به دست گیرد. ما باید افرادی باشیم که با تجزیه و تحلیل کردن و مواجه شدن با چالش هایی که پیش روی ماست به دنبال تغییر و بهبود اوضاع در حد توان باشیم. وظیفه دانشجومعلمان به عنوان کسانی که تربیت نسل اینده در دستان آنهاست باید دانش آموزانی پرسشگر و شجاع و نقاد بار بیاورند. در بخش دوم کارگاه ایشان درمورد اینترنت، فضای مجازی و گرفتاری هایی که فضای مجازی برای ما بوجود آورده است سخن گفتند: اینترنت یک ابزار است و خاصیت ابزار این است که ما هر زمان به آن نیاز داشتیم از آن استفاده کنیم. اما متاسفانه در دنیای امروزه انسان خود به ابزار و بازیچه ی اینترنت و موبایل تبدیل شده و در خدمت آن است. این فضا به گونه ای طراحی شده که بخش اعظم توجه ما را به خود جلب می کند و همچنین برای ما جذاب و لذت بخش است و از طریق همین جذابیت آسیب های ممکن را به ما وارد می کند. همانطور که کار موسیقی ترشح دوپامین وهیجانات در مغز است، فضای مجازی و اینترنت و بازی های رایانه ای هم همین کار را انجام می دهند و چه بسا یک مرحله بالاتر از موسیقی در ترشح دوپامین تاثیر گذار هستند. کم کاری و بی توجهی والدین و معلم سبب روی آوردن کودکان به فضای مجازی و بازی های مخرب رایانه ای می شود. در ادامه ی این مبحث ایشان از دانشجویان درباره ی دلیل اعتیاد امروزه انسان به اینترنت و فضای مجازی سوال پرسیدند و به بررسی و تحلیل پاسخ های آنها پرداختند. و دقایق پایانی کارگاه استاد رحمانی فیلم کوتاه "عکس ها" را که مرتبط با مباحث مطرح شده در کارگاه بود را به نمایش گذاشتند و همراه دانشجویان به نقد و تحلیل آن پرداختند.