به همت کانون مکتب شهید سلیمانی پردیس بنت الهدی صدر برگزار شد؛
کارگاه چگونه زنگ هنر را برای دانش آموزان جذاب کنیم؟
به گزارش واحد فرهنگی پردیس بنت الهدی صدر سنندج، کانون مکتب شهید سلیمانی پردیس" کارگاه چگونه زنگ هنر را برای دانش آموزان جذاب کنیم" با حضور و مدرسی استاد آزادی جمعه 9 اردیبهشت ماه با شرکت 48 نفر از دانشجویان معلمان ساعت 22 در بستر ادوبی کانکت برگزار نمود.
در ابتدای کارگاه استاد بعد از آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین؛ در رابطه با عنوان کارگاه « چگونه زنگ هنر را برای دانش آموزان جذاب کنیم» صحبت کردند. ایشان فرمودند که زنگ هنر به خودی خود برای دانش آموزان جذاب است و چنانچه معلمی نسبت به هنر و زنگ هنر بی تفاوت باشد و نتواند کلاس هنر را برای دانش آموزان جذاب کند، دانش آموز از زنگ هنر خسته و سرخورده می شود. گاهاً برای همه ی دانش آموزان پیش می آید که نسبت به درسی احساس خوبی دارند حتی اگر آن درس دشوار و سخت باشد و عکس آن هم صدق می کند و یکی از دلائل آن به مدرس و معلم برمیگردد. در ادامه بحث استاد با طرح سوال چگونه از محبوبیت زنگ هنر نکاهیم؟ توضیحات اصلیشان را شروع کردند: شرایط در هر جایی متفاوت است: شرایط محیطی تدریس، شرایط خود دانش آموز و همچنین شرایط معلم، معلومات و دانسته های او . پس با توجه به این تفاوت ها نباید یک نسخه را برای همه پیچید و آن را اجرا کرد. . استاد به اصل تفاوت های فردی اشاره کردند اینکه تفاوت های فردی در همه ی دانش آموزان وجود دارد و هر دانش آموزی در خانواده ای با فرهنگ و ارزش های متفاوتی بزرگ شده است و در رابطه با این تفاوت ها خاطره ای از دوران تدریسشان را نقل کردند.
ایشان به حساس بودن زنگ هنر اشاره کردند؛ در زنگ هنر باید دانش آموز را درگیر نمود که کار هنری خود را انجام دهد و آن را اصلاح کند. باید به دانش آموزان اعتماد کرد و از داشتن نگاه کم بینانه نسبت به دانش آموزان پرهیز کرد.
همچنین به آپدیت و بروز بودن اطلاعات معلم اشاره کردند که معلم چه از نظرکاری چه از نظر علمی و هنری باید اطلاعاتش بروز و جدید باشد ، خودش نسبت به هنر و یادگیری آن علاقه مند باشد تا بتواند دانش آموزان را هم به هنر علاقه مند کند.
در ادامه استاد به مبحث خلاقیت پرداختند : قبل از هرچیزی باید به خلاقیت خود (معلم) پرداخت بعد دانش آموز. خلاقیت فرایندی فکری است که به تولید ایده منجر می شود. وقتی معلم خلاقیت را به دانش آموز یاد دهد، دانش آموز می تواند در بقیه ی دروس نیز خلاق باشد و قدرت حل مسئله داشته باشد، فکر کند ، جوانب را بسنجد و بعد رفتار کند. سوالی که مطرح است اینکه چگونه دانش آموزان را خلاق بار آورد؟ استاد بیان کردند که بخشی از رفتار معلم باعث خلاقیت دانش آموز می شود. باید به عنوان معلم کسانی را تربیت کنیم، زمانی که وارد اجتماع شد رفتارهای اجتماعی را بداند، از زندگی لذت ببرد و زیبایی ها را ببیند.