امور دانشجویی برگزار کرد؛
کارگاه آموزشی: آشنایی با جهت گیری هدف های پیشرفت بعنوان مدلی انگیزشی برای دانشجویان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان؛ کارگاه آموزشی «آشنایی با جهت گیری هدف های پیشرفت بعنوان مدلی انگیزشی برای دانشجویان» به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت روان سه شنبه 11 آبان ماه 1400 به همت اموردانشجویی پردیس بنت الهدی صدر با حضور دکتر سیف اله رحمانی و با شرکت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت مجازی در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان برگزار گردید.
در ابتدا دکتر رحمانی بیان داشت؛ بعنوان یک معلم تربیتی ممکن است از خودمان سوال کنیم که چرا تعدادی از دانش آموزان نسبت به سایرین در مطالعه و یادگیری با پشتکار بیشتری کار می کنند؟ و یا چرا بعضی از دانش اموزان مواد درسی خود را بخوبی مطالعه کرده در حالیکه دیگران کتاب های درسی خود را هرگز باز نمی کنند؟ چرا بعضی از دانش آموزان از راهبردهای یادگیری سطحی مانند حفظ طوطی وار مطالب استفاده کرده در حالیکه دیگران از راهبردهای یادگیری پیچیده تری مانند بسط و مرور ذهنی استفاده می کنند؟
ایشان افزود؛ پاسخ به این سوال ها تا حدود زیادی به انگیزش دانش آموزان و پیامدهای آنها بستگی دارد. دانش آموزانی که گرایش متمرکز بر یادگیری را بر می گزینند، به جای آنکه که فقط حفظ کنند بیشتر سعی می کنند، مطالب را درک کنند. از سوی دیگر، دانش آموزانی که گرایش به هدف ایگو (خود) را انتخاب می کنند، نگران توانایی خویش و بهتر از دیگران بنظر رسیدن هستند.
دکتر رحمانی در ادامه به سه عامل مهم، گرایش به عملکرد، تمرکز به تکلیف، اجتناب از عملکرد درجهت گیری هدف های پیشرفت بعنوان مدلی انگیزشی اشاره داشت. گرایش به عملکرد یعنی بهتر از دیگران بودن و به نمایش گذاشتن توانایی برتر. اجتناب از عملکرد یعنی اجتناب از ناتوان به نظر رسیدن یا اجتناب از قضاوتهای منفی است. اهداف تسلط در زمان موفقیت منجر به غرور و رضایت و در صورت عدم موفقیت منجر به احساس گناه می شوند.
در پایان دانشجویان به بیان سوالات و ابهامات خود در این زمینه پرداختند.